Postanowienia ogólne
- W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy dokument jest Regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów zamawiających za pomocą Serwisu Internetowego. Administrator, Restauracja “ROMA” oraz Klient zobowiązują się do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu.
- Wszystkie informacje zawarte i wyświetlane przez Serwis Internetowy w szczególności na stronie internetowej Restauracji “ROMA”, odnoszące się do towarów i usług, łącznie z ich cenami, nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Zakazane jest korzystanie z Serwisu Internetowego przez Kupującego w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający uzasadnione interesy Restauracji “ROMA” oraz Administratora. W szczególności Kupujący nie będzie podejmował czynności, które mogłyby narazić Restaurację “ROMA” lub Administratora na jakąkolwiek szkodę majątkową lub wizerunkową.
- Rejestracja Klientów nie jest warunkiem korzystania z Serwisu Internetowego. Umowa zakupu wyrażona złożeniem zamówienia może być również zawarta przez niezarejestrowanych Klientów.
- Klient oświadcza, że podane przez niego dane, w szczególności adresowe oraz adres email są zgodne, prawidłowe i kompletne. W przypadku podania fałszywych danych lub nienależących do Klienta, Restauracja “ROMA” może powiadomić o tym fakcie Administratora, który niezwłocznie może usunąć konto Klienta oraz zawiadomić odpowiednie organy.
- Klient w żadnym wypadku nie ma prawa do oddania swoich danych dostępowych osobom trzecim, zwłaszcza hasła. Jeśli osoba trzecia uzyska dostęp do konta Klienta albo Klient podejrzewa inne nadużycie swojego konta, musi o tym niezwłocznie zawiadomić Restaurację “ROMA”.
- Jeśli są przeprowadzane transakcje za pomocą danych dostępowych Klienta, Klient musi ponieść za nie koszty, jeżeli nie zawiadomił Restauracji “ROMA” na czas o utracie swoich danych dostępowych lub o innym nadużyciu.
Przyjmowanie i realizacja zamówień
- Warunkiem skorzystania z usług Serwisu Internetowego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja.
- Kupujący składając zamówienie zobowiązuje się podać swoje prawdziwe i kompletne dane wymagane przez System Informatyczny i przyjmuje do wiadomości, że składa zamówienie z obowiązkiem zapłaty.
- Restauracja “ROMA” zastrzega sobie prawo do potwierdzenia złożenia zamówienia oraz poprawności danych za pomocą telefonu lub poczty elektronicznej. W przypadku braku kontaktu z Klientem, niepełnych danych, podejrzenia, że dane nie są prawdziwe, należą do osób trzecich lub zastosowana promocja nie należy się Klientowi, Restauracja “ROMA” ma prawo zamówienie anulować za podaniem przyczyny.
- Jeśli Klient złożył zamówienie z wykorzystaniem promocji, upustu ceny i innych preferencji, do których nie miał prawa to zobowiązuje się zapłacić pełną cenę. Restauracja “ROMA” ma prawo do weryfikacji uprawnień Klienta do zakupu towaru i usług na preferencyjnych warunkach w trakcie realizacji zamówienia.
Dodatkowe informacje odnośnie zamówień składanych przez Internet
- Umowę między Klientem a Restauracją “ROMA” uważa się za zawartą tylko wtedy, gdy Restauracja “ROMA” potwierdzi Klientowi, że zamówienie przyjęła do realizacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poprzez kontakt telefoniczny.
- Restauracja “ROMA” ma prawo anulować zamówienie w przypadkach:
- opisanych w punkcie “Przyjmowanie i realizacja zamówień”
- awarii lub ograniczeń technicznych lub organizacyjnych, które uniemożliwiają lub mocno utrudniają realizację zamówienia
- wystąpienia braku odpowiednich środków lub produktów do wykonania zamówienia, którego Restauracja “ROMA” nie mogła przewidzieć mimo zachowania należytej staranności.
- Restauracja “ROMA” zobowiązuje się niezwłocznie, w miarę możliwości zamieścić informację na swojej stronie internetowej mówiącej o występujących ograniczeniach lub braku możności realizacji Zamówień.
- Restauracja “ROMA” potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji wyświetlając Kupującemu odpowiednią informację na ekranie urządzenia, na którym Kupujący dokonał zamówienia. Dodatkowo Kupujący otrzyma stosowną wiadomość e-mailem w szczególnych wypadkach również SMS’em. Wykonanie przez Restaurację “ROMA” jednej z wyżej wymienionych czynności jest jednoznaczne ze skutecznym przekazaniem Kupującemu potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
- Podany czas realizacji zamówienia należy traktować jako planowany i jego przekroczenie do 80% nie jest traktowane jako uchybienie w realizacji zamówienia i nie stanowi podstawy do reklamacji.
Formy płatności
- Kupujący składając zamówienie wybiera jedną z dostępnych form płatności: gotówka, kartą poprzez terminal płatniczy Restauracji “ROMA” lub płatność poprzez sieć internet.
- W przypadku dokonania zapłaty przez sieć internet Restauracja “ROMA” przyjmie zamówienie do realizacji tylko wtedy, gdy Administrator potwierdzi otrzymanie środków. Dokument potwierdzenia zaksięgowania środków na koncie Kupującego nie jest wystarczający.
- W przypadku, gdy Restauracja “ROMA” anuluje zamówienie opłacone za pomocą sieci internet, Administrator na zlecenie Restauracji “ROMA” dokona zwrotu płatności. Zlecenie zwrotu płatności przez Administratora nastąpi nie później niż w terminie 72 h od dnia otrzymania przez Administratora informacji o anulacji zamówienia i dyspozycji zwrotu środków. Za datę dokonania zwrotu przyjmuje się datę złożenia przez Administratora dyspozycji zwrotu należnej kwoty u Operatora Płatności.
- W przypadku złożenia przez Klienta zamówienia z płatnością gotówkową za zwrot środków w uzasadnionych przypadkach odpowiedzialna jest Restauracja “ROMA” a Administrator nie ponosi odpowiedzialności za realizację zwrotu środków przez Restaurację “ROMA”.
- “ROMA” jako partner Operatora Systemu Płatności online oraz Operator Systemu Płatności zastrzegają sobie prawo odmowy obsługi płatności dokonywanych przez Klienta, w szczególności pojawienia się wątpliwości co do legalności transakcji, z tytułu której następuje płatność lub legalności samej płatności. Z powyższym względów odbioru płatności może odmówić Administrator oraz Operator Systemu Płatności.
- Administrator oraz Operator Systemu Płatności nie ponoszą odpowiedzialności za opóźnienia w przekazywaniu płatności lub odpowiedzi autoryzacyjnych, spowodowane przyczynami powstałymi po złożeniu przez Klienta dyspozycji płatności, a także za niezrealizowanie oraz opóźnienie w przekazaniu należnych środków lub weryfikacji danych, w szczególności spowodowane podaniem przez Klienta nieprawidłowych lub niekompletnych danych, które uniemożliwiają zrealizowanie transakcji płatności, jak również za opóźnienia będące następstwem innych zdarzeń niezależnych od Administratora lub Operatora Systemu Płatności
- Restauracja “ROMA” wystawi odpowiednie dokumenty Klientowi potwierdzające dokonanie sprzedaży w terminie przewidzianym ustawowo.
- W przypadkach pytań lub wątpliwości Klient powinien skontaktować się z Restauracją “ROMA” za pomocą telefonu.
Prawo odstąpienia od umowy przez Klienta
- Przed spełnieniem świadczenia przez Restaurację “ROMA” Klient może odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny, przy czym uprawnienie to może być wykonane do momentu, w którym Restauracja “ROMA” przystąpiła do realizacji zamówienia.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy Klient zobowiązuje się poinformować Restaurację “ROMA” w drodze jednoznacznego oświadczenia poprzez kontakt telefoniczny z Restauracją “ROMA” nie dłużej niż 5 minut od potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Po tym czasie zamówienie nie może być odwołane ani zmienione, chyba że Restauracja “ROMA” wyrazi na to zgodę. Poinformowanie Restauracji “ROMA” o chęci odstąpienia od umowy za pomocą poczty elektronicznej nie jest wystarczające do skutecznego odstąpienia od umowy.
- Jeśli Klient dokonał zapłaty za pomocą sieci internet środki zostaną zwrócone przez Administratora w ciągu 14 dni roboczych a 72h od momentu otrzymania od Restauracji “ROMA” zlecenia zwrotu środków.
Reklamacje
- W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w dostarczonym zamówieniu, Klient poinformuje Restaurację “ROMA” niezwłocznie o zaistniałym fakcie telefonicznie lub pisemnie dostarczając reklamację do Restauracji “ROMA”.
- Reklamacja Klienta zostanie rozpatrzona do 14 dni od powzięcia o niej informacji. Klient zostanie powiadomiony o rozpatrzeniu reklamacji w drodze elektronicznej lub telefonicznie.
- Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące Klienta, telefon, adres e-mail, datę złożenia zamówienia, data realizacji zamówienia, wskazany adres realizacji zamówienia, login Klienta oraz szczegółowy opis składanych zastrzeżeń.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje są niepełne lub dla potrzeby pełnego wyjaśnienia “ROMA” wystąpi o ich uzupełnienie, jeszcze przed rozpatrzeniem reklamacji. Czas rozpatrzenia reklamacji ulega przedłużeniu do momentu uzupełniania danych przez Klienta składającego reklamację.
- “ROMA” rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci. “ROMA” może odmówić rozpatrzenia reklamacji złożonych po upływie 90 dni od ujawnienia się przyczyn reklamacji.
- Odpowiedź na reklamację wysyłana jest wyłącznie na adres e-mail przypisany do Konta danego Klienta lub na adres wskazany w samej reklamacji.
Podmioty odpowiedzialne
Podmiot administrujący stroną internetową grodzka13.romaplock.pl, odpowiedzialny za realizację zamówień oraz płatności:
PHU ROMA Zbigniew Sokołowski
Grodzka 13; 09-400 Płock
NIP: 7742441192
Podmiot pośredniczący w płatnościach kartą płatniczą oraz płatnościach online (operator systemu płatności):
First Data Polska S.A.
al. Jerozolimskie 100
00-807 Warszawa